LOTIN-КИРИЛЛ

     Ular belgilangan vazirlik va idoralarning tuman (shahar) boʻlimlari rahbarlarini hududiy boshqarmalar bilan kelishilgan holda tayinlash va lavozimidan ozod etishi mumkin boʻladi. 

 
    Prezident farmoni bilan hokimliklar vakolatlari kengaytirildi.

    “Hududlarda yuqori iqtisodiy oʻsish va aholi bandligini taʼminlashning yangi tizimini yoʻlga qoʻyish hamda bu borada mahalliy hokimliklarning roli va masʼuliyatini oshirish chora-tadbirlari toʻgʻrisida”gi Prezident farmoni (PF-223-son, 20.12.2024 y.) qabul qilindi.

     Farmonga muvofiq, hokimliklarga quyidagi vakolatlar beriladi:

      2025 yil 1 martdan hududi 10 ming metr kvadratdan, baholangan qiymati 5 ming BHMdan oshmagan hamda 6 oy davomida sotilmagan mahalliy davlat hokimiyati organlariga tegishli koʻchmas mulk obʼektlarini 2 yil ichida yangi loyihani ishga tushirish va ish oʻrinlari yaratish sharti bilan:

- tadbirkorlarga toʻgʻridan-toʻgʻri 10 yil muddatga ijaraga berish hamda davlat mulki uchun 4 yil davomida uzluksiz ijara toʻlovlarini amalga oshirgan va ijara shartnomasi shartlarini bajargan tadbirkorga xususiylashtirish yoki baholangan qiymatda toʻgʻridan-toʻgʻri sotish;

-xalqaro tan olingan xorijiy til va malaka sertifikatlarini olishga oʻqitadigan mahalliy hamda xorijiy mutaxassislar yoki tashkilotlarga dastlabki birinchi yili ijara toʻlovi undirmasdan 5 yil muddatga keyinchalik uning muddatini uzaytirish sharti bilan ijaraga berish.

      Tuman (shahar)lar hokimliklariga quyidagi yoʻnalishlarda maʼmuriy vakolatlar beriladi:

- davlat boshqaruvi organlari va tadbirkorlar oʻrtasida “doimiy aloqa” tizimini yaratish maqsadida tuman (shahar)larda Tadbirkorlar jamoatchilik kengashini tuzish;

- 2025 yil 1 yanvardan belgilangan vazirlik va idoralarning tuman (shahar) boʻlimlari rahbarlarini masʼul vazirlik va idoralarning hududiy boshqarmalari bilan kelishilgan holda lavozimga tayinlash va lavozimidan ozod etish, shuningdek, tegishli masʼullarga ragʻbatlantirish yoki intizomiy javobgarlikka tortish choralarini koʻrish;

- 2025 yil 1 yanvardan 2026 yil 1 yanvargacha belgilangan roʻyxat boʻyicha tuman (shahar)larda huquqiy eksperiment tariqasida tuman (shahar) hokimligi faoliyatini “Aholi va tadbirkorlar manfaatlariga xizmat qilish” yangicha yondashuvi asosida tashkil etish.

1 yanvardan xalq deputatlari tuman (shahar)lar kengashlariga:

-suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq stavkalariga 0,7 barobardan 1,5 barobargacha kamaytiruvchi yoki oshiruvchi koeffitsiyent qoʻllash;

-noruda qurilish materiallari boʻyicha yer qaʼridan foydalanganlik uchun soliqning qatʼiy belgilangan stavkalariga 1,3 barobargacha oshiruvchi koeffitsiyent belgilash vakolatlarini berishga ruxsat etiladi.

     O‘tgan davr mobaynida Respublikamiz iqtisodiy-siyosiy, ijtimoiy hayotidagi o‘zgarishlar, islohotlar, qanchadan-qancha bunyodkorlik ishlari amalga oshirilayotganligi bevosita Konstitutsiyamizga bog‘liqligi, huquqiy fuqarolik jamiyati qurishda hukumatimizning Konstitutsiya va u asosida qabul qilingan qonunlar asosida faoliyat olib borayotganligi, mustaqilligimiz bilan bir qatorda Konstitutsiyamizning qabul qilinganligini ham har yili nishonlanishi bejiz emas, albatta.

      Bir so‘z bilan aytganda, jamiyatimizda har qaysi oila va fuqarolarimiz hayotida qanday ijobiy o‘zgarishlar sodir bo‘layotgan bo‘lsa, bularning barchasini Konstitutsiyamizda belgilab qo‘yilgan talab va qoidalarning hayotimizdagi amaliy ifodasi deb qabul qilamiz.
Konstitutsiyamiz tarixan sinalgan umuminsoniy, umumbashariy qadriyatlarni o‘zida mujassam etgan hujjatdir. Asosiy qonunimiz eng rivojlangan, taraqqiy topgan davlatlarning tarixiy tajribasiga tayangan holda yaratilgan.
      Shuning bilan birga Konstitutsiyamizdan xalqimizning uzoq o‘tmish davrlardan buyon shakllanib kelayotgan milliy tafakkuri, muqaddas qadriyatlari o‘z aksini topgan, xalqimiz ko‘nglida ustuvor bo‘lgan adolat, haqiqat, iymon, olijanoblik bag‘rikenglik mardlik kabi ulug‘ xislatlar o‘rin olgan.
Konstitutsiyaviy komissiya tomonidan Konstitutsiyaning g‘oyaviy mag‘zi, ya’ni konsepsiyasi ustida ish boshlab yuborildi. Natijada, 1992-yil bahorida Konstitutsiya loyihasining 149 ta moddadan iborat yangi taxriri ishlab chiqildi va u 1992-yil 26 sentyabrda umumxalq muhokamasi uchun matbuotda e’lon qilindi. Konstitutsiya loyihasining umumxalq muhokamasi nihoyatda keng ko‘lamli bo‘lib, yuksak ijodiy ko‘tarinkilik va ishchanlik kayfiyatida o‘tdi.
U jamiyatimizda chinakam demokratiya qaror topishining yorqin namoyishi bo‘ldi. O‘z ruhi va mazmuni jihatidan muhokama davlat va jamiyat hayotining o‘ta muhim masalalari bo‘yicha butun xalqning umumiy suhbatiga aylanib koldi. Loyihaning qizg‘in hamda manfaatli muhokamasi xalqimizning o‘zi mustaqil O‘zbekiston Asosiy Qonunining bevosita ijodkori bo‘lganligini ko‘rsatdi. Qariyb ikki oy davom etgan umumxalq muhokamasidan so‘ng bildirilgan taklif va mulohazalar umumlashtirildi va loyiha ushbu taklif va mulohazalar asosida qayta tuzatilib, 1992-yil 21-noyabrda muhokamani davom ettirish uchun ikkinchi marotaba matbuotda e’lon qilindi.
Konstitutsiya loyihasining umumxalq muhokamasi O‘zbekiston xalqining irodasini bevosita aniqlash, shuningdeq muhokama davomida to‘plangan boy materiallarni har tomonlama chuqur o‘rganish va umumlashtirish, uni davlatning mujassam Asosiy Qonuni sifatida ifodalash imkonini berdi. Asosiy Qomusimiz mustaqilligimizning mevasi, mahsuli sifatida dunyoga keldi.
1992-yil 8-dekabrda o‘n ikkinchi chaqiriq O‘zbekiston Respublikasi Oliy Kengashining o‘n birinchi sessiyasida muqaddima, 6 bo‘lim, 27 bob, 155 moddadan iborat O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi qabul qilindi. Konstitutsiya qabul qilingan kun 8-dekabr mamlakatimizda umumxalq bayrami sifatida dam olish kuni deb e’lon qilindi.
Respublikamizda davlat hokimiyati xalq manfaatlarini ko‘zlab, konstitutsiya hamda uning asosida qabul qilingan qonun-qoidalar vakolat berilgan idoralar tomonidan amalga oshirilishligi, jamiyat va davlat hayotning muhim masalalari xalq muhokamasiga taqdim etilishi, respublikada demokratiya umuminsoniy tamoyillarga asoslanishini, ularga ko‘ra inson, uning hayoti erkinligi, sha’ni, qadr-qimmati va boshqa daxlsiz huquqlari oliy qadriyat hisoblanishi, O‘zbekiston Respublikasida Konstitutsiya va qonunlarning so‘zsiz tan olinishi kabi munosabatlar o‘z aksini topgan.

Shuning uchun ham eng oliy qadriyat inson, uning hayoti, qadr-qimmati to‘g‘risidagi tamoyil Konstitutsiya darajasida mustahkamlab qo‘yilgan. Konstitutsiyamizning barqarorligi, uning eng muhim prinsiplari va normalarini har bir O‘zbekiston Respublikasining fuqarolari to‘g‘ri anglab olmog‘i zarur. Chunki u ma’naviy – madaniy ehtiyojlarni, vatanparvarlik tuyg‘ularini, ta’bir joiz bo‘lsa, xalqning vijdoni va diyonatini o‘zida mujassamlashtirgan bo‘lib, biz uchun muqaddasdir.
Shu bois O‘zbekiston Konstitutsiyasi halqimizda vatanparvarlik tuyg‘ularini tarbiyalaydi, davlatimiz ramzi bo‘lmish O‘zbekiston madhiyasi, bayrog‘i va gerbida o‘z ifodasini topgan baxt saodat sari etaklaydi.

 

Janagul Bulekbayeva 

Учқдуқ туман ММТБ тасарруфидаги таълим муассасаларга 2024-2025 - йиллар куз-киш мавсуми учун зарур бўлган жиҳозлар Рўйхати
           
т/р Махсулот номи Ўлчов бирлиги Сони нархи Умумий сумма
1 охак тонна 500 2 000 1 000 000
2 разетка  дона 50 20 000 1 000 000
3 включател дона 50 20 000 1 000 000
4 монтажний кабел метр 150 5 000 750 000
5 сифон дона 60 20 000 1 200 000
6 сместитель дона 15 150 000 2 250 000
7 лед лампа 36 вт дона 57 100 000 5 700 000
8 полиэтелен турба д-40 метр 50 30 000 1 500 000
9 полиэтелен турба д-25 метр 30 20 000 600 000
15 000 000
Учқдуқ туман ММТБ тасарруфидаги таълим муассасаларга 2024-2025 - йиллар куз-киш мавсуми учун зарур бўлган жиҳозлар Рўйхати
           
т/р Махсулот номи Ўлчов бирлиги Сони нархи Умумий сумма
1 охак тонна 500 2 000 1 000 000
2 разетка  дона 40 20 000 800 000
3 включател дона 40 20 000 800 000
4 монтажний кабел метр 100 5 000 500 000
5 сифон дона 40 20 000 800 000
6 сместитель дона 14 150 000 2 100 000
7 лед лампа 36 вт дона 40 100 000 4 000 000
10 000 000

   Savol; Men ariza bilan mas’ul idoraga murojaat qildim. Murojaatimga hali hamon javob bo‘lmayapti. Bunday vaziyatda vakolatli organ xodimlariga javobgarlik belgilanganmi?
   Javob; O‘zbekiston Respublikasining Ma’muriy javobgarlik to‘g‘risidagi kodeksining 215(5)-moddasiga muvofiq, quyidagi huquqbuzarlikni sodir etganlikda BHMning uch baravaridan besh baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi:
- davlat xizmatlari ko‘rsatish sohasidagi qonunchilikning arz qiluvchidan murojaatni qabul qilishni rad etganlikda;
- davlat xizmatlari ko‘rsatish chog‘ida murojaatlarni ko‘rib chiqish tartibini va muddatlarini buzganlikda;
- arz qiluvchidan qonunchilikda nazarda tutilmagan hujjatlarni talab qilib olganlikda, davlat xizmatlari ko‘rsatish sohasidagi vakolatli davlat organining qonuniy talabini (topshirig‘ini) bajarmaganlikda ifodalangan tarzda buzishda.
Xuddi shunday huquqbuzarlik ma’muriy jazo chorasi qo‘llanilganidan keyin bir yil davomida takroran sodir etilgan bo‘lsa,
- mansabdor shaxslarga va xizmatchilarga BHMning besh baravaridan o‘n baravarigacha miqdorda jarima solishga sabab bo‘ladi.

     Shuningdek, “Jismoniy va yuridik shaxslarning murojaatlari to‘g‘risida”gi Qonunning 28-moddasiga ko‘ra, ariza yoki shikoyat masalani mazmunan hal etishi shart bo‘lgan davlat organiga, tashkilotga yoki ularning mansabdor shaxsiga kelib tushgan kundan e’tiboran o‘n besh kun ichida, qo‘shimcha o‘rganish va (yoki) tekshirish, qo‘shimcha hujjatlarni so‘rab olish talab etilganda esa, bir oygacha bo‘lgan muddatda ko‘rib chiqilishi belgilangan.
Ariza va shikoyatlarni ko‘rib chiqish uchun tekshirish o‘tkazish, qo‘shimcha materiallarni so‘rab olish yoxud boshqa chora-tadbirlar ko‘rish zarur bo‘lgan hollarda, ularni ko‘rib chiqish muddatlari tegishli davlat organining, tashkilotning rahbari tomonidan istisno tariqasida uzog‘i bilan bir oyga uzaytirilishi mumkin. Murojaatchi esa bu haqida xabar qilinishi lozim.

Uchquduq tuman adliya bo‘limi

       Savol; Qo‘shnim uy hayvonlariga juda qiziqadi shu sababli uyida it va mushuklari juda ko‘p, ko‘p qavatli uylarda o‘zi it va mushuk boqish mumkinmi?
      Javob; Vazirlar Mahkamasining 2011 yil 8 iyuldagi 202-son qarori bilan tasdiqlangan Aholi punktlarida itlar va mushuklarni saqlash qoidalarining 9-bandiga ko‘ra, ko‘p qavatli uyning alohida kvartirasida qo‘shnilarning va xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatining roziligi bilan bittadan ortiq bo‘lmagan itni va bitta mushukni saqlashga ruxsat beriladi.
      Alohida uyda itlarni saqlashga faqat bog‘langan holda, erkin sayr qildirishda - atrofi o‘ralgan hududda ajratilgan holda saqlashga yo‘l qo‘yiladi.
Shuningdek itlar ochiq joylarda sayr qildirilganda va turar joy binolarida itlarning egalari tinchlik saqlanishini ta’minlashlari — ertalab soat 8.00 gacha va kechqurun 22.00 dan keyin itlarning shovqin solishining oldini olishlari kerak.

Uchquduq tuman adliya bo‘limi

    Senat yalpi majlisida “Soliq va byudjet siyosatining 2025 yilga mo`ljallangan asosiy yo`nalishlari qabul qilinganligi munosabati bilan O`zbekiston Respublikasining ayrim qonun hujjatlariga qo`shimcha va o`zgartirishlar kiritish to`g`risida”gi qonun muhokama etildi. 

     Qonun bilan 2025 yilga mo`ljallangan soliq—byudjet siyosatining asosiy yo`nalishlari belgilangan. Shu jumladan, amaldagi qonunchilikni Jahon savdo tashkiloti bitimlariga muvofiqlashtirish, Prezidentimizning tadbirkorlar bilan ochiq muloqoti doirasida biznes yuritishni engillashtirish yuzasidan belgilab berilgan vazifalari ijrosini ta`minlash maqsadida ayrim qonunchilik hujjatlariga qo`shimcha va o`zgartirishlar kiritilmoqda.

      2025 yil uchun belgilangan soliq siyosati asosiy soliq stavkalarida qo`shilgan qiymat solig`i 12, foyda solig`ining bazaviy stavkasi 15, jismoniy shaxslardan olinadigan daromad solig`i 12, yuridik shaxslarning mol-mulkiga solinadigan soliq stavkasi 1,5, qishloq xo`jaligiga mo`ljallangan erlar uchun er solig`i 0,95, ijtimoiy soliq 12 (byudjet tashkilotlari – 25) foiz, aylanmadan olinadigan soliq esa o`zgarishsiz – 4 foiz miqdorida qoldirilmoqda. Qishloq xo`jaligi erlarini sug`orish va baliqlarni etishtirish (o`stirish) uchun suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq 1 kub metrga 100 so`m etib belgilangan.

    Qonun qabul qilinishi natijasida tadbirkorlik sub`ektlariga qulay shart-sharoitlarni yaratishga imkon beradigan soliq majburiyatlarini bajarish bo`yicha tegishli huquqiy munosabatlar tartibga solinadi.

    Qayd etilganidek, soliq siyosatida asosiy soliq stavkalarini o`zgarishsiz saqlab qolgan holda aholini sog`lom turmush tarziga jalb qilish hamda atrof-muhitni himoya qilishni rag`batlantirish yo`nalishlari nazarda tutilmoqda.

    2025 yil 1 yanvardan boshlab tadbirkorlar uchun soliq yukini kamaytirish orqali qulay biznes muhitini yaratish maqsadida mobil aloqa xizmatlari uchun aksiz solig`i bekor qilinmoqda hamda barcha nashriyot va matbaa korxonalari 2025 yil 1 yanvardan 2029 yil 1 yanvarga qadar foyda solig`idan ozod etilmoqda.

   Qonunda xalq deputatlari mahalliy kengashlarining mahalliy byudjetga oid vakolatlari kengaytirilgan. Ularga tuman va shaharlarning iqtisodiy rivojlanish darajasidan kelib chiqib, yakka tartibdagi tadbirkorlar uchun qat`iy soliq stavkasini eng kam va eng yuqori stavkalar (diapazonda) doirasida belgilash hamda suv resurslaridan foydalanganlik uchun soliq hamda noruda qurilish materiallari bo`yicha er qa`ridan foydalanganlik uchun soliq stavkalariga oshiruvchi va kamaytiruvchi koeffisientlar qo`llash vakolatlari berilmoqda.

    Senatorlar ma`qullagan qonunda byudjet daromadlari bazasini kengaytirish, soliq siyosatini belgilashda sog`lom turmush tarzini yaxshilash va tabiatni asrashni rag`batlantirish masalalariga e`tibor qaratilgan.

 

      Qo‘shnim uy hayvonlariga juda qiziqadi shu sababli uyida it va mushuklari juda ko‘p, ko‘p qavatli uylarda o‘zi it va mushuk boqish mumkinmi?

      Vazirlar Mahkamasining 2011-yil 8-iyuldagi 202-son qarori bilan tasdiqlangan Aholi punktlarida itlar va mushuklarni saqlash qoidalarining 9-bandiga ko‘ra, ko‘p qavatli uyning alohida kvartirasida qo‘shnilarning va xususiy uy-joy mulkdorlari shirkatining roziligi bilan bittadan ortiq bo‘lmagan itni va bitta mushukni saqlashga ruxsat beriladi.

     Alohida uyda itlarni saqlashga faqat bog‘langan holda, erkin sayr qildirishda - atrofi o‘ralgan hududda ajratilgan holda saqlashga yo‘l qo‘yiladi.

      Shuningdek itlar ochiq joylarda sayr qildirilganda va turar joy binolarida itlarning egalari tinchlik saqlanishini ta’minlashlari — ertalab soat 8.00 gacha va kechqurun 22.00 dan keyin itlarning vovillashining oldini olishlari kerak.

 

 

Ish joylarida tazyiq va zoʻravonliklarni aniqlash, ularni sodir etgan shaxslarga tegishli choralar qoʻllash, jabrlangan shaxslarni ijtimoiy va huquqiy himoya qilish boʻyicha huquqiy asoslar mavjud emasligi, tabiiyki, bu koʻzda  tutilgan salbiy holatlarning oldini olishga ham toʻsqinlik qiladi.

Shundan kelib chiqib, Oliy Majlis  Qonunchilik palatasida “Oʻzbekiston Respublikasining Mehnat kodeksiga oʻzgartirish va qoʻshimchalar kiritish toʻgʻrisida”gi qonun loyihasi muhokama qilindi.

Taʼkidlanganidek, endilikda fuqaro muhofazasiga qaratilgan «mehnat huquqlarining tengligi, mehnat va mashgʻulotlar sohasida kamsitish, tazyiq va zoʻravonlikni taqiqlash» prinsipi oʻzgartirilishi taklif etilyapti. Shuningdek, kamsitish sifatida baholanadigan holatlar roʻyxatiga «terisining rangi, oilaviy ahvoli, siyosiy qarashlari» bilan bogʻliq holatlar ham kiritilmoqda.

Mehnat jarayonida boshqa xodimga nisbatan tazyiq va zoʻravonlik sodir etgan yoki tahdid qilgan xodimni ish beruvchi tashabbusi bilan boshqa ishga oʻtkazish va mehnat shartnomasini bekor qilish amaliyoti qoʻllanilishi belgilanmoqda.

Shuningdek, loyihada ishlayotgan erkaklar farzandli boʻlganda, turmush oʻrtogʻiga yordam berish va boshqa farzandlariga qarab turishi uchun qisqa muddatli taʼtilga chiqishi bilan bogʻliq meʼyorlar taklif etilmoqda. Shu kunga qadar milliy qonunchiligimizda bunday taʼtil nazarda tutilmagan edi. Shu sababli erkaklar kasbiy va oilaviy majburiyatlarini uygʻun tarzda amalga oshirishga qiynalgan yoki oʻz hisobidan taʼtil olishga majbur boʻlgan. Bu esa oilaning iqtisodiy holatiga salbiy taʼsir qiladi.

Loyihaga koʻra, yangi farzand koʻrgan otalarning turmush oʻrtogʻiga yordam berishi uning iqtisodiy ahvoliga taʼsir qilmaydi. Yaʼni, ota ixtiyoriy ravishda oʻz arizasi bilan belgilangan muddatlarga taʼtil olishi va ish haqini oʻrtacha oylik miqdorida saqlab qolishi mumkin.

     Собиржон (исми ўзгартирилган) 2021 йил июнь ойидан бери Андижон темир йўл масофасида йўл созловчи бўлиб ишлаб келаётганди. Фаолияти давомида ҳамкасбларига қўлидан келганича ёрдамини аямади, кўмак сўраганга йўқ, демади.
     2022 йил март ойида ҳамкасби Икром (исми ўзгартирилган) ундан мобиль илова орқали банклардан онлайн кредит олиш учун ёрдам беришини сўрайди. У ҳамкасбининг “Redmi 11” русумли телефонида мобиль илова орқали 10 миллион сўм кредит расмийлаштириб беради.
Икром бу пулларни пластик картадан икки йил давомида бўлиб-бўлиб тўлаши шарт эди ва банк томонидан бу пуллар автоматик равишда ечиб олинарди. Ўшанда Собиржон хамкасбининг мобиль иловасига кириш паролини ҳам ўрнатиб бериб, келгусида ўзининг асл мақсадини хаёлида “пишитиб” қўйганди.
2023 йил сентябрида Собиржонга пул зарур бўлиб, “пулни қаердан топсам экан?”, деб ўйлайди ва Икромнинг уяли телефонига банкнинг мобиль иловасини ўрнатиб берганлиги эсига тушади. Эрталаб ишга борганида танишлари билан гаплашиб олиш учун Икромдан телефонини бериб туришини сўрайди.
Телефон қўлига тегиши биланоқ, унинг ёнидан узоқроққа бориб, яширин равишда банк мобиль иловасига кирмоқчи бўлади. Аммо уринишлари зое кетиб, қачонлардир ўзи ўрнатган кириш пароли нотўғри эканлиги тўғрисидаги хабарни олади.
    Ҳар ишни йўлини топган Собиржон бу сафар ҳам ишни амаллайди, ўрнатилган илованинг паролини янгилаб, “2222” паролни ўрнатади ва иловага киради. Банкдан Икромнинг номига 14 миллион 244 минг сўм миқдорида қўшимча кредит расмийлаштириб ҳамкасбининг иловадаги ҳисоб рақамига тушириб олинишига эришади.
Ишни қилсанг, пухта қил, хом қилмагин, деганларидек яширин тарзда олинган кредитни тўғридан-тўғри пластик картасига эмас синфдош дўстининг картасига ўтказиб олишни режалаштиради. Россия Федерациясидан танишлари пул жўнатмоқчи эканлигини, ўзининг пластик картасига пул туширса банк томонидан кредитлари учун ечиб олинаётганлигини айтиб, синфдошини розилигини олади. 14 миллион 244 минг сўм миқдордаги пул маблағини синфдош дўстининг пластик картасига ўтказиб олади.
Режаси силлиққина бўлиб амалга ошган Собиржон уяли телефонни Икромга қайтариб беради. Ишдан сўнг синфдошига учрашиб, унинг пластик картасини олади ва пулларни ўз эҳтиёжларига ишлатиб юборади.
     Орадан кўп ўтмай Икром пластик картасига тушган ойлик иш ҳаққидан банк кредити учун ҳар доимгидан кўпроқ пул ечиб олинганлигидан ҳайрон бўлиб, банкка мурожаат қилади. Аниқланганидек, мобиль иловаси орқали 14 миллион 244 минг сўм миқдорда қўшимча кредит расмийлаштирилганлиги ва бу пуллар бошқа пластик картасига ўтказиб юборилганлиги маълум бўлади.
Икром дарҳол ҳуқуқ-тартибот органларига бу ҳақда хабар беради. Олиб борилган текширув ҳаракатлари натижасида кўп ўтмай Собиржоннинг содир этган қилмиши фош этилади.
Собиржон томонидан ўз ҳамкасбининг пул маблағини фирибгарлик йўли билан талон-торож қилганлиги ҳолати бўйича жиноят иши қўзғатилиб, унга нисбатан Ўзбекистон Республикаси Жиноят кодексининг 168-моддаси 3-қисми “г” банди билан айблов эълон қилинади. Эҳтиёт чораси тариқасида қамоққа олиш қўлланилади.
“Ишонмагин дўстингга сомон тиқар пўстингга”, деб бежизга айтишмаган. Ҳозирда мақоладаги сингари воқеа-ҳодисаларга бот-бот дуч келаётганлигимиз боис: “Бу дунёда чин дўст топиш қийин” дейишгача борамиз. Лекин бир-биримизга бўлган ишонч — Яратган томонидан аталган ҳаёт йўлимизда бизни асровчи энг чиройли туҳфа. Ноодатий бўлиб кўринса-да, шундай хулосани илгари сурамиз: Оламни асранг дўстлар, одамни асранг дўстлар!

Шерзод ШОДМОНОВ,
ИИВ транспорт ва туризм объектларида
хавфсизликни таъминлаш департаменти терговчиси.

Page 1 of 216

Uchquduq tumani

Tuman markazi - Uchquduq shahri.Tumanning tuzilgan vaqti – 1982 yil 22-aprel. Territoriyasi – 4663 ming2 km. Tuman markazi Navoiy viloyati markazigacha bulgan masofa – 300 km. Aholisi - 37028 ming kishi

Qisqacha ma'lumot

Aloqada bo'ling

  Email: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  Telefon: (+99879)222-00-05-101
  Telefon: (+99879)222-00-05-102
  Faks: (0436) 593-11-01
  Manzil: Navoiy viloyati, Uchquduq tumani, Amir Temur ko‘chasi, 28-uy

Ijtimoiy tarmoqlarda: